Logo
Nevíte si rady? Zavolejte.
0 ks
za 0 Kč
Nákupní košík je prázdný
Potřebujete poradit? Neváhejte nás kontaktovat.
  • Kategorie blogu

Doprava zdarma:

Pro ČR - od 500 Kč!

Mimo ČR - od 1 500 Kč!

Nejnižší poštovné pro Váš spokojený nákup!

 

  do 9:30. 

            do 15:00.         

 

AKTUÁLNÍ AKCE:

Za každých 1 900 Kč Borovice silice ZDARMA! (za 3 800 Kč 2 ks, atd.)

Za každých 3 200 Kč Přírodní šampon aloe vera ZDARMA! (za 6 400 Kč 2 ks, atd.)

  Odměňovat Vás za nákupy je naše radost. 

Akce platí do 30.6.2022

Vyhrazujeme si právo AKCI kdykoliv zrušit či změnit. Děkujeme za pochopení.

 

 

Náš blog: Psychika:

 

Recenze našich zákazníků:

"S obchodem jsem byla velice spokojena a doporučila bych ho každému. Byla dodržena cena i termín dodání. Komunikace eshopu byla vynikající dalo by se říct nad 100 procent. Opravdu vřele a upřímně doporučuji." W.

Nakupuji zde již třetím rokem a opět dávám palec nahoru. Pro mě absolutní špička :o). S.

 

Zboží.cz

 

 

Náš tip na tento týden:

Powerful Worker 4+1 zdarma:

Euniké Silver 4+1 zdarma:

Euniké Pink Grape 4+1 zdarma:

 

 

 

 

 

  1. Úvod
  2. BLOG
  3. Vitamín A
12.04.2020
Komentáře (2)

Vitamín A

Vitamín A aneb Optika oklikou

Co je vitamín A

Stejně jako je A základem abecedy, je také vitamín A takovým dobrým základem pro zdraví. Co je ale vitamín A vlastně zač?

Vitamín A se vyskytuje ve dvou přirozených formách – vitamín A1 (retinol) a vitamín A2 (3-dehydroretin).

Můžeme jej ale také získat z barviv (provitamínů) – alfa-karoten, beta-karoten a lykopen, které se při trávení v těle přeměňují na antioxidační vitamín A.

 

Pravý přítel dobrého zraku

Vitamín A je důležitý antioxidant, působí antivirově a podporuje tvorbu T-lymfocytů a baktericidních enzymů.

Především je ale známý svým pozitivním účinkem na zrakové ústrojí.

„Papej mrkvičku, ať máš dobrý zrak,“ nám říkávaly už naše babičky :-).

 

Zdroje vitamínu A

Nejvíce nás ale bude zajímat, z kterých potravin můžeme vitamín A získat:

rybí tuk, játra, mrkev, zelené a žluté listy, špenát, kapusta, petrželová nať, kedlubnová nať, meloun, meruňky, zelí, brokolice, kukuřice, dýně, máslo, vaječný žloutek, v menším množství mléko, třešně ajiné.

 

Přiměřeně, přiměřeně

Pokud máme v těle vitamínu A nedostatek, projeví se to větším sklonem k zánětu očních spojivek, poškození oční sítnice, šerosleposti, snížení imunity, rohovatění a šupinatění kůže, snížení pohlavní aktivity, snížení potence, sklon k zánětům.

Vitaním A je však jeden z mála vitamínu, u něhož může škodit i jeho přebytek. Ukládá se v játrech, což může vyústit v osteoporózu či dokonce v otravu. V těhotenství může nadbytek vitamínu A způsobit rozštěpy u plodu.

Doporučené dávkování je u vitamínu A 0,8 mg/den (resp. 4,8 mg/den beta-karotenu).

 

Poznámka:

Vitamín A je rozpustný v tucích, proto nezapomeňte např. do strouhané mrkve nakapat pár kapek olivového oleje.

 

 

Náš tip:

Abslolute Power - ve formě beta karotenu, z něhož si náš organismus vitamín A vytváří dle potřeby.

Líbil se článek? Sdílejte ho s přáteli